Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.02.2007 07:31 - ОТ НЕАПОЛ ДО ОСТРОВ КАПРИ
Автор: krasi46 Категория: Туризъм   
Прочетен: 54327 Коментари: 23 Гласове:
7

Последна промяна: 09.10.2011 08:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
От Рим за по-бързо предвижване поехме по "Магистралата на слънцето"към Неапол, градът, за който са се изпяли най-много песни. В съзнанието  ми винаги изникват думите "Виж Неапол и умри", което се оказа,че не означава да умреш, а да видиш красивата местност Умри, недалеч от града, което и направихме, пресичайки многото разклонения на Апенините. Неаполитанският залив е красив, доста обширен и дълбоко врязан в сушата, в който, като в шепа, се е сгушил третият по големина град в Италия - Неапол, главен стопански център на южната и част и второто по важност след Генуа пристанище. Неапол се отличава от многото градове на Италия по жълто-оранжевите си сгради, обсипани с много слънце, взел екзотиката на африканския бряг и с център, разположен до пристанището. В близост е и Общинският площад с многото интересни и забележителни постройки  /старата крепост с кулите, триумфалната арка, фонтаните. Недалеч до площад "Плаца Плебисцито" се намира огромен бивш кралски дворец.imageimageimageimage   Главната улица на Неапол е "Виа Рома", сравнително тясна, но красиво застроена. Тук се намира и най-прочутият музей на античното изкуство в Италия, събрал най-голяма колекция в света от оригинали и копия на скулптури и мозайки от гръцко-римската епоха. В Неапол пристигнахме в ден, когато на улиците се изхвърлят стари домакински уреди и дрехи. Видях купища от ел.печки, перални и телевизори, които и сега са рай за нашите  "джамбази", вносители на всичко, носещо името "втора употреба". Време е и ние, българите, да поизчистим старата си, грозна домакинска техника като "бедните "неаполитанци и да спрем да сме вехтошарите на Европа. В Неапол може да видиш не само големия аквариум и още по-големите дворци и крепости, но и да се разходиш по тесните, криволичещи улици, на които от единия до другия край се сушат и развяват гащите на неаполитанките. Животът в старата част  на Неапол кипи, често украсяван с песни и китари - та нали това е родният град на великия Карузо. Разглеждахме забележителностите на Неапол, а погледът ни все се отправяше към Везувий - може би най-древния, известен на човечеството вулкан, по склоновете  на който има застинала лава.image               До кратера на вулкана се изкачихме с кола по великолепен, но криволичещ път, ограден с кипариси, маслинови и портокалови дървета. Много са катастрофалните дихания на вулкана, но най-страшното е било през 79 г.,когато тонове вулканична пепел и бомби от камъни покрили близките градчета Помпей, Херкулон и Стабия. Е, когато бяхме там нямаше изригвания и нищо не се случи, затова се отправихме директно към съвременното градче Помпей, до което са реставрираните развалини на прочутия римски град Помпей.image      Ходехме по безмълвните улици, покрити с равни камъни, влизахме в къщи, в който са останали само стени, но така запазени и днес, че се вижда боята и украсата на стените. Под  дебелия 30 м. слой от пепел и лава са разкрити стотици улици и сгради, от които особено интересни са базиликите, градският театър, форумът, храмовете и работилниците. А най-интересни в помпейските къщи са стенописите, рисувани със специални восъчни бои и представляващи стотици  митологически сцени, пейзажи и портрети в топли и свежи цветове.imageimageimageimage            Край източния  бряг на Неаполския залив е прочутият курорт Соренто.От тук се качихме на корабче до известния о-в Капри, малък остров с вечнозелена средиземноморска растителност, с голям брой пещери, от които най-известна е Синята пещера, която се разглежда след захплащане на 1 евро. По стъпаловидните тераси са наредени красиви вили, потънали в лозя и зеленина. Капри е не само скъпи магазини за сувенири, облекло и електронна техника, но и съчетание от много мъдрост и тишина, гостоприемство и откровение, бизнес и съмнения, сътворени в едно цяло, наречено вечност. Напускам о-в Капри, а в ушите ми звучи: image"Капри, о Капри, при теб ще се завърна пак, ще дойда пак, но вълни прошепват край, това е край". Не зная, може би ми престоят още срещи с тайствения остров. А от тук отново на път по  бреговете на Соренто "де се вият като лента"към още по-южната част на Италия, към Сицилия, към Палермо и оттам за Африка. Пътищата на Европа са безкрайни......imageimageimageimage


За да видите един клип, кликнете върху стрелката по-долу. А ако искате да видите едно интерестно и дествено кътче от Италия, то кликнете ТУК .




Тагове:   Италия,   Неапол,   капри,   Везувий,


Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. fugitive - Ох,
17.02.2007 12:52
Неапол е един извънредно мърляв и неприятен град. Но Капри е може би едно от най-прекрасните места на земята.
цитирай
2. krasi46 - ЗА НЕАПОЛ
17.02.2007 17:21
Съгласна съм с Вас!Неапол е повече африкански,отколкото италиански,но всеки град си има своя чар.
цитирай
3. анонимен - Според мен
20.02.2007 14:08
Херкуланеум е много по интересен от Помпей, но за съжаление е доста по малко известен :-(
цитирай
4. анонимен - неапол
26.06.2007 14:48
ОООоо да Неапол е отвратителен град ходих до там уж да поостана да поработя но неиздържах на мизерията и се жърнах на втория ден наистина мислех,че Италия е по напреднала, но се разочаровах............
цитирай
5. анонимен - neapol
01.09.2007 12:00
mnogo e mrasen,za sajalenie tova be6e parviqt grad,koito vidiah v italia mnogo se stresnah,no ima i prekrasni mesta
цитирай
6. анонимен - super
23.09.2007 13:48
neveroqtna mizeriq edvam izdarjax 3 meseca i se pribrax nqma drygo podobno mqsto na sveta tova e neapol edinstvenn
цитирай
7. анонимен - неапол
25.09.2007 19:25
Неапол си има и своите красоти, но и своите мръсотии, които хич не са малко.
цитирай
8. анонимен - неапол
22.11.2007 12:44
за мен неапол е един много добър град,които ние никога не можем да имаме.хората са доста добри иотзивчиви да ти помогнат.
цитирай
9. анонимен - stefi
28.04.2008 15:21
mnogo e hubavo v neapol
цитирай
10. анонимен - za neapol
02.05.2008 11:52
Не се заблуждавайте. работих в неапол ( наполи ) година и половина... намерих си работа ето така - бях с фирма и ми казаха,че там ще ме чака моят работодател. естествено нямаше никой. чаках 4-5 часа и след като никой не дойде.. поех кадето ми видят очите.. на 35 години съм - мъж .. повярвайте ми - плакал съм като малко дете. ходих по църквите да рева.. да се моля за храна.. и на втория месец господ ме помилва.. докато ми беше писнало от неаполитанските българи на гарата да ми се оплакват ( спях на една малка улица и за да отида до църквата да ям минавах през гарата ) , просто бях намразил ужасно много българите. тогава отеца в църквата ме запозна с сина си. той ми помогна... даде ми 100 евро.. аз от мъка ги похарчих за алкохол. и отново започнах да диря брод из калните и мръсни улици на наполи. изгониха ме от църквата... отново рева и скитам из неапол.. незанаете какво е там.. моля си никой да не минава през моя път. и така.. скитам си .. и забелязах едни българи.. добре облечени.. заговорих ги.. те ми казаха,че баща им живее тук от доста години. имал фирма.. и така от приказка на приказка се срещнах с баща им и той ме нае като общ работник на един магазин. това беше рай за мен.. 3 месеца живях като скитник.. нямах пари да се обадя до БГ за,да кажа на семейството си как съм.. на 4етжъртия месец им званнах.. разговора ни беше 40 мин.. през които ревах ужасно много.. но нямах пари да се върна в майчината българия.. и така година и половина работих за този българин в магазина му .. събрах 1000 евро и се прибрах в българия унизен.. като клушар.. с порубено достойнство и с цялата умраза на света към Неапол. !!!
Българи - Не отивайте там.. каквото и да ви говорят - това е АДА.. !! :(:(:(
цитирай
11. corleone - Да
08.05.2008 23:53
Наистина красиви места, заслужаващи да се видият. Жалко, че в момента има толкова много боклуци в Неапол......
цитирай
12. анонимен - За Неапол
30.06.2008 01:38
Посетих Неапол като турист и останах очарована!!! Наистина това е едно от местата, които всеки човек през живота си трябва да посети - "Виж Неапол и умри". Красив град, с много забележителности, с богата история и с невероятно силен дух. Има нещо магнетично в Неапол, нещо, което съм сигурна, че ще ме накара пак да се върна... И боклуци има, естествено. Но аз знаех за тях и гледах през тях. Така успях да видя истинския Неапол - и тесните улици, и веещото се над главите на преминаващите пране на неаполитанките и страниерите, и хилядолетните замъци, и прекрасните фонтани, и градината, и катедралите,... Нищо, че видях и мишки, и хлебарки по улиците :-))))). Работя в България и възнамерявам тук да отгледам децата си. Никога не съм мислила да емигрирам и да дам силите си, ума си и най-хубавите си години слугувайки на чужди хора в чужда държава. Предпочитам да работя здраво в България и да ходя в Неапол и където и да е другаде по света, като турист... Защото, ако вие българи работите в българия толкова, колкото работите, като отидете в чужбина, вярвайте ми, няма да живеете по-зле. Но ще имате достойноство... А като отидете в такъв вековен град като Неапол, няма да виждате мизерията, а ще търсите забележителностите и ще им се възхищавате. Както и да е... Неапол е прекрасен!!!
цитирай
13. dodo73 - :(
05.08.2008 13:56
След пет дни заминавам за Неапол - като турист. Исках да се информирам предварително за града, за да знам къде ще бъда и какво не трябва да пропусна. Така попаднах на този постинг от преди година и половина. Докато четях постинга на krasi46, се усмихвах и си представях как ще усетя магията на древността :)) Но коментарите смразиха усмивката ми... :( Леко се притесних - та аз отивам да си почина и да разгледам един от най-древните градове! Не съм пътувала много. А винаги съм мечтала да посетя Италия! Мечта от детството ми!... ;)
Е, надявам се да не видя само мръсотията... Може би само работещите там българи я виждат... Аз няма да работя. Ще почивам ;)
Дано да има какво да разкажа после! :) И дано да е хубаво! :)
цитирай
14. анонимен - Виж Неапол и умри
24.08.2008 15:28
Искам само да изкажа своето възмущение относно слуха, който се разпространява за този прочут израз. Не съм ходила в Умри, където и да се намира, но изразът на всички езици си е Виж Неапол и умри- на италиански - vedi Napoli e poi muori, всъщност има такъв филм за една от най-красивите гледки на Неаполитанския залив с величествения Везувий.
цитирай
15. анонимен - neapol-vij i umri
14.01.2009 15:11
po mraen grad ot toia ne sam vijdala-6godini sam tam
цитирай
16. анонимен - капри е моето място
28.01.2009 16:04
искам да ви кажа че това място е прекрасно лично съм се уверила ако имате възможност ходете до там няма да ви се връща на родното място имам снимки но във момента не с в мен а в една приятелка когато ми ги донесе ще ви ги покажа
цитирай
17. анонимен - неалол е есин от най грозния град
06.02.2010 22:53
неалол е есин от най грозния град
цитирай
18. анонимен - vij neapol i ymri
01.03.2010 21:03
fugitive написа:
Неапол е един извънредно мърляв и неприятен град. Но Капри е може би едно от най-прекрасните места на земята.

ne na vsiakade e mrasno , ima mnogo xubavi mesta. a kapri e mnogo krasiv,
цитирай
19. анонимен - nai magneti4niat grad az li4no go ...
26.03.2010 20:31
nai magneti4niat grad az li4no go haresvam mnogo idval sam pone 10 pati i vinagi ima kakvo da se vidi v napoli vremeto e sprqlo
цитирай
20. анонимен - Виш Наполи и умри
24.07.2010 16:47
Прекрасен град Работя три години там инепрекъснато се очаровам от потайностите на този колосален град
цитирай
21. анонимен - веж неапол и умри
03.06.2011 23:53
аз съм от 8 години в неапол има много красиви неща които си заслужава да се видят
цитирай
22. анонимен - Най-мръсният и мизерен град
10.10.2011 00:02
Днес бях вНеапол и на остров Капри и съм втрещена от това което видях.Тази мрасотия и смрад си е баш от хората,които си хвърляха боклуци от колите просто ей така, и тн.
-пълна мизерия навсякъде- как е възможно това място да е туристическа дестинация....да акустират по 5 пасажерски кораба и никой да не каже на тези хора, че няма нищо за гледане дори на прехваления остров Капри, а курортите по българското черноморие(с всичките им недостатъци)са на светлинни години от тези тук. Не проумявам,как е възможно, при такава популярност ....затова, реших и аз да пиша.
цитирай
23. анонимен - Napoli
13.02.2012 12:41
v tozi grad ili se vlubvas ili go namrazvas....no ako se vlubis e za zql jivot....moeto sarze ostana tam.....
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: krasi46
Категория: Туризъм
Прочетен: 2442032
Постинги: 175
Коментари: 210
Гласове: 841
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031